Polski rynek prywatnych pożyczek wzbogacił się o nową formę wnioskowania o tego rodzaju produkt finansowy. Pożyczka przez czat wpisuje się w ten model zgodnie z trendem minimalizowania poświęcanego czasu i czynności na wypełnianie wniosku. Jego efektem jest szybsza weryfikacja klienta i jego zdolności kredytowej. Przekłada się to bezpośrednio na niezwłoczny przelew środków na konto przy pozytywnej decyzji o ich przyznaniu. Żyjemy coraz szybciej a nowinki technologiczne wybitnie nam w tym pomagają. Nie dziwi, więc fakt iż nie pozostawiają one branży pożyczkowej bez informatycznych rozwiązań. Sprzyjają one korzystaniu z finansów szybciej, taniej, prościej i łatwiej.
Jak czatować po pożyczkę na TakToEasy?
Spis treści
Bardzo prosto. Wykorzystamy do tego celu dedykowaną stronę pożyczkodawcy. Po jej uruchomieniu na komputerze lub dowolnym urządzeniu mobilnym, możemy od razu rozpocząć czat o pożyczkę. Klikając w przycisk „Rozpocznij czat” zostaniemy przeniesieni na stronę z potwierdzeniem naszej decyzji wnioskowania. Wyświetli nam się też wpis firmy z przywitaniem i zachętą do sprawdzenia oferty pożyczki w 3 minuty. Klikamy na TAK. Pojawi się wtedy panel z wyborem kwoty pożyczkowej i okresu na jaki planujemy ją zaciągnąć. Wykorzystamy do tego celu wygodne suwaki.
Maksymalny czas na jaki możemy pożyczyć pieniądze przez czat, to 36 miesięcy, zaś górna kwota, to 25000 złotych.
Czatowania pożyczkowego ciąg dalszy
Po zatwierdzeniu wyboru otrzymamy od razu wyświetloną wysokość raty. Klikając „Idę dalej”, będziemy mieć możliwość zmiany parametrów na czacie pożyczkowym i ostatecznego potwierdzenia wyboru. Pochwalić tu należy transparentność pożyczkodawcy, od którego pożyczka przez czat przedstawia od razu wszystkie koszty wybranej oferty. Są nimi: opłata prowizyjna, opłata za udzielenie pożyczki, kwota odsetek, roczne oprocentowanie, całkowity koszt pożyczki i suma do zapłaty.
Nie zabraknie także informacji o rzeczywistej rocznej stopie oprocentowania.
Kolejne kroki pożyczkowego czatu, to zaznaczenie wymaganych zgód. Także podanie danych osobowych, weryfikacja pożyczkobiorcy i wysłanie wniosku.
Pożyczka przez czat – kto jest oferentem?
Korzystając z serwisu TakTo Easy (TakTo Czat), de facto wnioskujemy o produkty firmy TakToFinanse. Firma istnieje na polskim rynku od 2012 roku, udzielając pożyczek ratalnych. Jest członkiem Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych. W ofercie posiada jedne z największych sum do pożyczenia z dogodną możliwością rozłożenia ich na raty w dłuższym okresie czasu. Jako jedna z nielicznych dopuszcza możliwość wzięcia dwóch pożyczek naraz. Warunkuje to pełną spłatą 6 rat uprzednio zaciągniętego zobowiązania. Ubiegać się możemy o nie online, zamówić rozmowę z konsultantem i od teraz także za pomocą pożyczkowego czatu.
Pożyczkodawca nie wymaga żadnych zaświadczeń przy składaniu wniosku. Jedynym, wymaganym dokumentem, jest dowód osobisty potwierdzający naszą tożsamość.
Bazy, które są sprawdzane pod kątem historii kredytowej klientów, to BIG Infomonitor, KRD i ERIF.
TakToFinansowy czat pożyczkowy – czego zabrakło mi w tej metodzie wnioskowania
Trudno przyczepić się do funkcjonalności tego rozwiązania. Jest ono bardzo podobne do wypełniania zwykłego wniosku online. Bezpośredni kontakt z konsultantem, to bez wątpienia atut.
Na minus wypada zaliczyć podświetlone, aczkolwiek nieklikalne linki do polityki prywatności i regulaminu serwisu. Z tej strefy nie działają także odsyłacze po więcej informacji w kontekście udzielanego pełnomocnictwa do sprawdzania historii kredytowej. Z panelu czatu pożyczkowego nie przejdziemy także (nieklikalny link: więcej) do informacji odnośnie udostępniania swego numeru PESEL. Dotyczy to także informacji o dostawcy usługi Kontomatik.
Jak na złość na początku funkcjonowania usługi, nie mogłem zaczatować o pożyczkę z telefonu. Wyskakiwał komunikat o braku Internetu… Bezproblemowo zaś przebiegło to na komputerze stacjonarnym.
Pożyczanie na czacie. Czy inne podmioty także wprowadzą ten sposób wnioskowania?
Każde rozwiązanie ułatwiające klientowi kontakt z firmą, warte jest rozważenia. W perspektywie jest zaspokojenie określonej potrzeby i zysk dla strony, którą ją realizuje. Ważną kwestią w tym kontekście jest czynnik ludzki. W polskich realiach najbardziej kosztotwórczy. A to przy dążeniu do obsługi wielu klientów w tym samym czasie oznacza zatrudnianie większej ilości osób. Nie idzie to w parze z powszechną tendencją automatyzacji procesów. Głównie w celu ograniczenia kosztów. Czy pożyczka przez czat wpisuje się w ten scenariusz? To zależy od planów sprzedażowych firmy i jej decyzji o wielkości nakładów ponoszonych na ten cel.